شعر های باران خورده

دفتر خاطرات من

این ۳ گروه از دختران ایرانی دیگر برای ازدواج به اجازه پدر نیاز ندارند

دخترانی که کارشناسی ارشد و پنج سال سابقه کار با بیمه دارند می توانند بدون اجازه پدر و مجوز دادگاه ازدواج کنند.

 

سیده حمیده زرآبادی عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح ماده ۱۰۴۳ و ۱۰۴۴ قانون مدنی در خصوص اذن پدر برای ازدواج تقدیم مجلس شد. وی گفت: طبق تبصره ای که اضافه شده است دیگر نه حکم دادگاه و نه اذن پدر برای کسانی که شرایط زیر را دارا هستند برای ازدواج نیاز است : ۱: سن ۲۸ سال به شرط احزاز رشد از سوی مرجع قضایی ۲: دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد ۳: دارای ۵ سال سابقه کار و بیمه بازنشستگی عضو فراکسیون زنان با بیان اینکه این طرح یک فوریتی است و دوشنبه این هفته تقدیم هیئت رییسه مجلس شد گفت : افرادی که شرایط بالا را نداشته و نیاز به حکم دادگاه دارند ظرف مدت ۱ ماه تعیین تکلیف می شوند. زرابادی با اشاره به طولانی بودن روند دادگاه برای تعیین تکلیف ازدواج افزود: یکسال طول می کشید تا دادگاه تعیین تکلیف کند که زمانی طولانی بود. در صورت تصویب مجلس ؛مدت زمان رسیدگی دادگاه کاهش خواهد یافت.
 

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

اصلی ترین دلایل طلاق های امروزی که دختر و پسر های دم بخت باید بدانند

همه دختر و پسرهای دم بخت، فقط و فقط به خوشبختی در زندگی مشترک فکر می کنند و هیچ جوانی برای طلاق گرفتن، ازدواج نمی کند. با این حال نباید تلنگر آمارهای طلاق سازمان ثبت احوال وقتی آمار ازدواج و طلاق سال ۱۳۹۶ را منتشر کرد، یادمان برود.

 

طبق این آمار، تعداد طلاق ها به حدود ۱۷۵ هزار مورد در سال 96 رسید که بیشترین آمار ثبت شده در تاریخ ایران است. در این بین، یک سوال مهم این است که چرا؟ و دختر و پسرهای دم بخت باید چه کنند که در آینده نزدیک به این آمار نیفزایند؟ راه حل، سخت نیست اما دقت زیادی می خواهد.

 

ازدواج بدون شناخت کامل یکدیگر

ازدواج بدون آگاهی کافی از خود و طرف مقابل، اولین دلیل برای بروز مشکلات در زندگی مشترک است 

وقتی یک فرد معیار و ملاکی برای ارزیابی و سنجش طرف مقابل نداشته باشد چگونه می تواند او را بیازماید؟

چگونه است که ما برای سنجش یک نمره درسی در مدارس و دانشگاه ها آزمون، طراحی و اجرا می کنیم ولی برای چنین تصمیم و انتخاب مهمی بر اساس حدس و گمان، شنیده ها و ظواهر و احساس عمل می کنیم؟! 

یاد نداشتن مهارت های کسب تفاهم

دومین دلیل شکست خوردن یک ازدواج، نداشتن مهارت های لازم از سوی زن و شوهر است.

نداشتن حس مسئولیت پذیری

سومین دلیل شکست در ازدواج و رسیدن به جدایی در چند سال گذشته، فقدان بلوغ فکری و عاطفی و کاهش چشمگیر حس مسئولیت پذیری در بین جوانان است 

 انواع طلاق
یکی از مهم ترین عوامل افزایش آمار طلاق ازدواج های نامناسب و ناهمگون است‎

 

ازدواج فقط به خاطر عاشق شدن

چهارمین و یکی از مهم ترین عوامل افزایش آمار طلاق در این سال ها، ازدواج های نامناسب و ناهمگون بوده است. 

 

حال این که چگونه به این دختر یا پسر کمک شود، می تواند سرنوشت ساز باشد. در بسیاری از موارد حتی خانواده ها هم آگاهی و مهارت لازم را برای این کار ندارند یا این که به جای آن ها تصمیم می گیرند. تبیین معیارها و ملاک های صحیح انتخاب همسر برای جوانان و فراهم کردن امکانات و مراکز تخصصی مجاز برای راهنمایی و مشاوره پیش از ازدواج یک ضرورت انکار ناپذیر است و اگر بخواهیم کار درستی در این فرایند صورت دهیم لازم است که قوانین و مقررات سازمان ها و نهادهای متولی بحث ازدواج نیز همسو با نیازهای جامعه به روز شوند.

 

ناآگاهی درباره تفاوت های جنسی زن و مرد

ما نمی توانیم درک متقابل زن و شوهر از یکدیگر را که سبب آرامش آن ها می شود، از غرایز جنسی تفکیک کنیم.

کم اهمیت دانستن معتاد بودن طرف مقابل

یکی دیگر از عوامل موثر در جدایی و از هم پاشیدگی خانواده ها پدیده اعتیاد است به نحوی که در گذشته ای نه چندان دور از این عامل به عنوان اصلی ترین مسبب طلاق در کشور نام برده می شد و همواره در صدر دلایل جدایی زن و شوهرها قرار داشت ولی به تدریج میزان جدایی هایی که بر اثر دیگر عوامل اتفاق می افتد، بیشتر شده است.

 

اما امروزه در عین حال که عامل اعتیاد نقش بسیار زیادی در فروپاشی کانون خانواده ها دارد ولی در صدر عوامل قرار نمی گیرد. با این حال، به هیچ وجه نباید به امید ترک کردن با مرد یا زنی ازدواج کرد و به قدرت عشق برای اصلاح طرف مقابل، ایمان آورد. اعتیاد، پدیده شوم اجتماعی است که سلامت جسم و روان و استحکام خانواده را به خطر می اندازد. وقتی یک عضو و به خصوص مرد خانواده گرفتار اعتیاد می شود، نمی تواند وظایف خود را در محل کار و محیط خانواده به درستی انجام دهد بنابراین نتیجه این کاهش عملکرد در محل کار ممکن است اخراج و بیکاری باشد و در خانواده نیز بی توجهی به همسر و فرزندان که این بی توجهی مقدمه ای است برای بروز اختلاف و درگیری بین زن و شوهر.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

تفاوت بین عشق واقعی و هوس چیست؟

احساساتی نظیر شهوت و عشق می توانند فوق العاده شبیه هم باشند، اما نتیجه آن ها ممکن است در نهایت به اندازه ی دو سوی جاده از هم متفاوت باشد. در اینجا هفت روش علمی برای درک تفاوت بین شهوت و عشق وجود دارد

 

اگر حس می کنید که عاشق کسی شده اید، چگونه می توانید بفهمید که این یک عشق واقعی است یا فقط یک مرحله موقت و گذرا؟ به عنوان مثال، احساساتی نظیر شهوت و عشق می توانند فوق العاده شبیه هم باشند، اما نتیجه آن ها ممکن است در نهایت به اندازه ی دو سوی جاده از هم متفاوت باشد.

 

یادگیری چگونگی تشخیص عشق از شهوت، اگر چه کاری بس دشوار است اما امری حیاتی می باشد، زیرا سبب می شود که بتوانید در مورد انرژی، تلاش و سرمایه ای که می خواهید در طولانی مدت برای آن رابطه هزینه کنید، به درستی تصمیم گیری نمایید.

 

به عنوان یک مربی سلامت حرفه ای، من تلاش می کنم تا بتوانم روابط مشتریانم را بهبود بخشم و بدانم که دارای رابطه ی خوبی با معشوقه خود هستند.  این امر اغلب با تشخیص احساسات و نیازهای آن ها عجین شده است. بنابراین، اگر حس می کنید که به نحو شگفت انگیزی جذب طرف مقابل شده اید، باید بدانید که این احساس می تواند تنها نشانه ای از شیفتگی کوتاه مدت باشد که کاملا با عشق متفاوت است.

 

مغز شما چگونه واکنش نشان می دهد

عشق و شهوت می توانند توسط مغز به روش های مختلفی تعبیر شوند. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی روابط جنسی، بسته به اینکه شما عاشق شده باشید و یا فقط حس شهوت در درونتان وجود داشته باشد، قسمت های مختلفی از مغز فعال می شوند.

فقط به دنبال برقراری رابطه جنسی هستید

دیوید بنت، مشاور و متخصص روابط جنسی، در این خصوص می گوید، اگر از دید شما طرف مقابلتان فقط دارای جذابیت جنسی است و به دنبال برقراری ارتباط عمیق تری با او نیستید، بدانید که حس شما به او شهوت است نه عشق. بهتر است به این امر توجه داشته باشید که آیا مایل به ایجاد رابطه احساسی با شریک عشقی جدید خود هستید، زیرا این نیز می تواند باعث تمایز شهوت از عشق شود.

 

نقاط مشترک شما چقدر است؟

اگر شما ترجیح می دهید احساسات گاه به گاه خود را حفظ کنید و احساسات عمیق تری نسبت به یکدیگر نداشته باشید، ممکن است حس تان به طرف مقابل فقط شهوت باشد. کیمبرلی هارشنون در این خصوص می گوید: “اگر یک رابطه جنسی عالی داشته باشید اما ارتباط احساسی برقرار نکنید و یا قادر به برقراری یک رابطه ی احساسی قوی با طرف مقابلتان نباشید،  مطمئن باشید که عاشق طرف مقابلتان نیستید.

  

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

ده شرط مهم قبل از ازدواج


از قدیم گفته اند ازدواج مانند هندوانه در بسته است و نمی توان آینده را دید علاقه، تنها گزینه برای انتخاب همسر نیست و نکته های بسیار ظریفی وجود دارد که اگر قبل از ازدواج به آنها توجه نشود، می تواند در آینده دردسرساز شود.

 

1- سلامت جسم و روان

پسرها و دخترها قبل از ازدواج باید اطلاعاتی را درباره سلامت روانی و جسمانی همسر آینده خود بدانند. اگر سلامت جسمانی هر یک از آنها مشکلی داشته باشد، حتما باید در این باره به توافق برسند. در مورد سلامت روان نیز معمولا روان شناسی از تست های سنجش شخصیت و ویژگی های شخصیتی استفاده می کند.

2- تناسب فرهنگی خانواده ها

وقتی دو نفر می خواهند با هم ازدواج کنند، باید خانواده های یکدیگر را بشناسند

3- سوابق خانوادگی

خانواده های طرفین نیز باید از نظر سلامت روان بررسی شوند. 

4- سطح تحصیلات

سطح تحصیلات و تقعات از یکدیگر باید در نظر گرفته شود. بهتر است تفاوت سطح تحصیلات زوج چندان زیاد نباشد چون ممکن است در آینده با مشکل مواجه شوند.

5- سطح درآمد

سطح درآمد و حتی نحوه پول خرج کردن طرفین نیز باید قبل از ازدواج مشخص شود و درباره اینکه هرکدام چقدر از درآمدشان را صرف خرج خانه خواهندکرد، باید دقیق و شفاف صحبت شود. 

6- مبانی اعتقادی

طرفین باید درباره اعتقادات مذهبی خود به روشنی با هم صحبت کنند. اگر یکی از طرفین مذهبی است و برایش به جا آوردن مناسک مذهبی خیلی مهم است، نمی تواند با یک فرد غیرمذهبی ازدواج کند. 

7-تعیین مکان زندگی

اگر زوج تمایل دارند در خارج از کشور زندگی کنند، این تمایل باید دوطرفه باشد. اگر از دو شهر مختلف هستند هم باید درباره شهر محل سکونت به تفاهم برسند. زندگی زن و شوهر دور از هم معنا ندارد و به تدریج باعث سست شدن رابطه خواهدشد. 

8- سابقه ازدواج قبلی

گاهی دیده می شود فرد ازدواج قبلی خود را از طرف مقابل پنهان می کند. این کار بسیار اشتباه است. در این مورد باید شفاف صحبت کنند. گاهی نیز از ازدواج قبلی فرزندی دارند، همسر آینده حق دارد از نقش خود در زندگی و نقش همسرش اطلاع داشته باشد. 

9- اختلاف سنی در ازدواج

اختلاف سنی در زوج بهتر است بیش از 10 سال نباشد. اختلاف سنی زیاد می تواند در تفاهم و تعاملات بین فردی مشکلات زیادی را ایجاد کند

10- تفکیک موارد قابل مذاکره از موارد غیرقابل مذاکره

بعضی از موارد مثل اختلاف سنی، خانوادگی و ازدواج مجدد قابل مذاکره و گفت و گو هستند و اغلب هم می توان راه حلی برای آن پیدا کرد. در حالی که مواردی مانند اختلاف سلامت روانی و شخصیتی تا وقتی فرد کاملا درمان نشده قابل مذاکره نیست.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

جوانان زنجانی بدون هیچ مانعی وام ازدواج دریافت می کنند


 وام ازدواج یکی از منابع دلگرم کننده ای است که نوعروس ها و تازه دامادها برای شروع زندگی مشترک و تامین برخی هزینه های زندگی خود روی آن حساب باز می کنند و در این میان دریافت بی دردسر و به موقع این تسهیلات برای زوج های جوان گاه به یک خواسته مهم و اساسی تبدیل می شود.

به گزارش ایرنا، تامین هزینه های لازم برای برگزاری مراسم ازدواج یکی از نگرانی های زوج های جوان و خانواده های آنهاست که بخشی از آن با دریافت تسهیلات ازدواج برطرف می شود و زمانی می تواند برای آنها آرامش خاطر را به همراه داشته باشد که روند دریافت آن تسهیل شود.
در میان موسسات مالی که پرداخت وام ازدواج را برعهده دارند، بانک کشاورزی استان زنجان توانسته بدون هیچ مانعی، در کمترین زمان و بدون محدودیت اقدام به پرداخت آن کند و لبخند رضایت را بر لبان عروس و دامادها بنشاند.
یکی از برنامه های دولت برای حمایت اقتصادی از ازدواج جوانان، اجرای بند یک اصل 43 قانون اساسی درباره تامین نیازهای اساسی( مسکن‌، خوراک‌، پوشاک‌، بهداشت‌، درمان‌، آموزش و پرورش و امکانات لازم تشکیل خانواده‌ برای همه) است.
به همین منظور پرداخت وام ازدواج برای زوج های جوانی که برای نخستین بار اقدام به امر مقدس ازدواج کرده اند از 100 میلیون ریال در گذشته به 150 میلیون ریال از ابتدای امسال افزایش یافته است که همه زوج های جوان این وام را دریافت می کنند.

** برای 1226 نفر وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت شد
مدیر ستادی بانک کشاورزی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای یکهزار و 226 نوعروس و داماد 186 میلیارد و350 میلیون ریال وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده است.
جواد صمدی تاکید کرد: هیچ محدودیتی در پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج برای زوج ها وجود ندارد و نوعروس و تازه داماد هر کدام می توانند 150 میلیون ریال از این تسهیلات را دریافت کنند.
وی یادآوری کرد: پرداخت وام ازدواج در کمترین زمان ( 2 تا سه روز) و به محض تکمیل شدن پرونده از سوی زوجین بلافاصله به حساب آنها واریز می شود.
مدیر ستادی بانک کشاورزی استان زنجان گفت: این تسهیلات با سود چهار درصد پرداخت می شود.
مدیر بانک کشاورزی شعبه دانشسرای زنجان افزود: از ابتدای سال تاکنون در شهر زنجان برای 130 زوج 19 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات ازدواج پرداخت کرده ایم.
به گفته حسین قربانی، بر اساس سیستم این تسهیلات پنج ساله و با سود چهار درصد پرداخت می شود.

 

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

ستاره معروف هالیوود به پیشنهاد ازدواج بازیکن ملی‌پوش فرانسه پاسخ رد داد!

عادل رامی ۳۲ ساله و پاملا اندرسون ۵۱ ساله نزدیک به یک سال با هم رابطه داشتند تا آن که مدافع تیم ملی فرانسه پس از قهرمانی تیم ملی فرانسه از این ستاره سابق هالیوود خواستگاری کرد و به او حلقه ازدواج داد. اندرسون این پیشنهاد را رد کرد تا رابطه ای این دو پایان یابد.

پاملا اندرسون ستارگان  هالیوود به شمار می رفت پیشنهاد ازدواج با عادل رامی را رد کرد تا رابطه عادل رامی و پاملا اندرسون پایان یابد.

بدین ترتیب رابطه این دو در حال حاضر کاملا پایان یافته است اندرسون تمایلی به زندگی کردن با رامی و دو پسرش نداشته دو فرزند دوقلوی این مدافع فرانسوی متعلق به ازدواج قبلی وی بوده اند. پاملا اندرسون بدین ترتیب تصمیم گرفته از زندگی عادل رامی کنار برود تا این بازیکن بتواند بیشتر وقتش را در اختیار دو فرزندش قرار بدهد.

رامی که سابقه حضور در تیم هایی نظیر میلان و سویا را هم دارد پنجشنبه گذشته در بازی آلمان و فرانسه روی نیمکت نشست و وارد زمین نشد. او بخشی از ترکیب تیم ملی فرانسه در مسیر قهرمانی در جام جهانی روسیه بود.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

شرایط ازدواج دختران 13 تا 16 سال

 در طرح افزایش سن ازدواج که با قید یک فوریت تحویل مجلس شده است، دختران بین ۱۳ تا ۱۶ سال برای ازدواج باید حکم قانونی از دادگاه دریافت کنند و ازدواج دختران زیر ۱۳ سال نیز ممنوع خواهد شد.


طبق آخرین آمار رسمی  در سال های ۱۳۹۱ تا ،۱۳۹۵ از ۴.۹ تا ۵.۶ درصد (حدود ۴۰ هزار) کل ازدواج های ثبت شده در کشور در گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ ساله قرار دارد؛

هرچند در این گروه سنی در کنار این آمار باید وجود آمار غیررسمی را نیز در نظر گرفت؛ ازدواج های ثبت نشده ای که بین مهاجران، اتباع غیرایرانی و کودکانی که دارای مادر ایرانی و پدر غیرایرانی هستند، روی می دهد.

از طرفی مدیرکل ثبت احوال کردستان اعلام کرده است که از ۴ هزار و ۵۲۰ وقایع ازدواج ثبت شده در استان کردستان در ۴ ماهه سال جاری ۹۷۰ مورد معادل ۲۱ درصد زنان کمتر از ۱۸ سال و در آقایان هم ۳۶ مورد معادل ۸ دهم درصد کمتر از ۱۸ سال بوده است.

این آمار درحالی اعلام شده است که در روزهای اخیر کارشناس مسئول مرکز بهداشت استان مرکزی نیز آمار قابل تاملی از کودک همسرهای یکی از شهرستان های استان مرکزی اعلام کرده و گفته است؛ در این شهرستان ۳۵ دختر زیر ۱۰ الی ۱۳ سال عقد شده اند.طیبه سیاوشی (نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی) در رابطه با این آمار اعلام شده گفت: در این قبیل اتفاقات بحث فقر و فرهنگ سنتی برخی مناطق مطرح است.او تاکید کرد که بسیاری با افزایش سن ازدواج موافق نیستند و به همین خاطر باید در این رابطه تلاش بسیاری انجام داد و روی این موضوع کار کرد.

 

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

چرا مردان بعد از ازدواج چاق می شوند؟

اگر دقت کرده باشید مردان بعد از ازدواج دچار اضافه وزن می شوند. به طور طبیعی بعد از ازدواج یکی از سرگرمی های زوج های جوان خوردن انواع مختلف خوراکی و غذاها است.

زوج هایی که به تازگی ازدواج کرده اند در معرض افزایش وزن هستند این نتیجه ی تحقیقاتی است که در سال ۲۰۱۲ انجام شد و طبق آن مردان بعد از ازدواج حدود ۲۴ پوند در طول ۵ سال بعد از ازدواج افزایش وزن را تجربه می کنند.

در بخشی از این تحقیقات بیان شده است که مردان بعد از ازدواج تمایل به مصرف غذاهای و مواد غذایی شیرین دارند و همین تمایل باعث افزایش وزن آنها می شود. مصرف غذاهای آماده و رفتن به رستوران به طور بیشتر از قبل عاملی در تشدید افزایش وزن است.

مردان بعد از ازدواج به دلیل تغییرات در مزه های غذاهایی که مصرف می کنند به طور معمول بیشتر غذا می خورند و چاق می شوند. جالب است بدانید که مردانی که همسرشان را از دست می دهند شکلات بیشتری می خورند.

 اغلب مردان ایرانی پس از ازدواج تلاش می‌کنند درآمد بیشتری کسب کنند و زمان بیشتری را در محل کار بگذرانند که همین موضوع موجب می‌شود زمان کمتری را به ورزش اختصاص دهند و در نتیجه معمولا به طور ناخواسته دچار اضافه‌وزن می‌شوند.

وی اظهار می‌کند: فشارهای مالی دوران متاهلی، استرس‌های پس از شروع زندگی مشترک و حتی عوامل ژنتیکی و وراثتی نیز در چاق‌شدن شکم تازه‌دامادها بی‌تاثیر نیست.

اما چاره چیست؟؟؟

راهکار دائم و مطمئن برای رها‌شدن از شکم‌های بزرگ پس از ازدواج، تغییر رفتار تغذیه‌ای و تغییر سبک زندگی است، به گونه‌ای که تلاش کنیم تا می‌توانیم ورزش کنیم، از غذاهای آماده، چرب، شیرین و حجیم کمتر استفاده کنیم و از همه مهم‌تر این‌که دانش تغذیه‌ای‌مان را درباره تاثیر مواد غذایی مختلف بر سلامت بدن، بالاتر ببریم.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha